Webstedets logo

Oplysning om behandling af personoplysninger

Privatlivspolitik for BeautyBasen ApS

Vi, BeautyBasen ApS, er dataansvarlig for behandlingen af de personoplysninger, som vi har modtaget om dig. 

Denne privatlivspolitik beskriver, hvorledes vi, BeautyBasen ApS (’’vi’’, ’’os’’, ’’vores’’), CVR-nr.

32337260, indsamler og behandler personoplysninger efter databeskyttelsesforordningen

(’’GDPR’’).

Det oplyses, hvilke rettigheder du har som kunde (behandler) og/eller samarbejdspartner samt bruger, i forbindelse med vores håndtering af dine personoplysninger.

Hvis din henvendelse drejer sig om indsigt, sletning, berigtigelse, begrænsning, indsigelse eller

dataportabilitet, kan du se dine rettigheder som den, hvis personoplysninger vi indsamler og behandler

(’’de(n) registrerede’’), i punkt 11.

Politikken indgår i vores dokumentation for, at vi som virksomhed er i overensstemmelse med de

gældende GDPR-regler, og at vi overholder vores oplysningspligt i GDPR artikel 13.

Behandlingsaktiviterne udført af os beskrives i punkt 2 og punkt 3. De enkelte behandlingsgrundlag er anført under hver enkelt behandlingsaktivitet, vi foretager, og som beskrevet i denne politik. 

Læs desuden om vores anvendelse af cookies i vores cookiepolitik. 

Generelle henvendelser vedrørende personoplysninger og generel GDPR eller andet, kan alene ske ved kontakt til os.

Kontaktoplysninger

BeautyBasen ApS

Elmkær 83

4534 Hørve 

CVR-nr. 45283550

Tlf.: (+45) 42461884

E-mail: hannah@beautybasen.dk

Vi besvarer henvendelser fra de registrerede hurtigst muligt og senest 1 måned efter, at vi har

modtaget anmodningen.

Hvis anmodningen er kompliceret, har vi 3 måneder fra modtagelsen til at svare på anmodningen.

Vi sørger for at anmodninger i medfør af dine rettigheder som registreret håndteres uden unødig

forsinkelse.

 

Formålene med og retsgrundlaget for indsamlingen og behandlingen af dine personoplysninger 

Vi behandler dine personoplysninger til følgende formål: 

  • Opfylde en aftale du er part i, eller for at indgå en sådan aftale med dig efter din anmodning.
  • Overholde en retlig forpligtigelse, som påhviler BeautyBasen ApS.
  • Fastlægge, forfølge eller gøre et retskrav gældende.
  • Foretage en nødvendig behandling for at vi eller tredjemand kan forfølge en legitim interesse, og beskyttelsen af dine interesser og rettigheder ikke går forud for vores eller tredjemands legitime interesse. De legitime interesser vi forfølger er:
  • Opfyldelse af aftale med behandler
  • Formidling af kontakt mellem brugere og behandlere
  • Markedsføring som du har samtykket til, eller som i øvrigt tilladt af dansk lov
  • Kundetilfredshed og produktudvikling

Vores primære formål med indsamlingen og behandlingen er, at vi kan levere den ydelse, som den enkelte kunde har bestilt og i øvrigt opfylde vores kontraktuelle forpligtelser.

Retsgrundlaget for vores behandling af dine personoplysninger følger af: 

Europaparlamentets og rådets forordning (EU) 2016/679 af 27. april 2016 (GDPR):

  • Artikel 6, stk. 1, litra a) og artikel 9, stk. 2, litra a), når du har givet dit samtykke.
  • Artikel 6, stk. 1, litra b), når behandlingen er nødvendig for at opfylde en aftale du er part i, eller for at indgå en sådan aftale med dig efter din anmodning.
  • Artikel 6, stk. 1, litra c), når behandlingen er nødvendig for at overholde en retlig forpligtigelse, som påhviler BeautyBasen ApS.
  • Artikel 6, stk. 1, litra f), når behandlingen er nødvendig for at vi eller tredjemand kan forfølge en legitim interesse, og beskyttelsen af dine interesser og rettigheder ikke går forud for vores eller tredjemands legitime interesse.
  • Artikel 9, stk. 2, litra e), når behandlingen tydeligvis vedrører personoplysning, som du selv har offentliggjort.
  • Artikel 9, stk. 2, litra f), når behandlingen er nødvendig for at et retskrav kan fastlægges, gøres gældende eller forsvares. 

Hvorvidt oplysninger er nødvendige for os, afhænger af formålet som personoplysningerne skal

anvendes til. Vi begrænser dog vores behandling til hvad der er nødvendigt i forhold til de formål,

hvortil personoplysningerne behandles – også kaldet dataminimering efter GDPR artikel 5, stk. 1,

litra c.

Vi behandler alene personoplysninger som er tilstrækkelige, relevante og begrænset til nødvendigheden i forhold til de formål, hvorunder behandlingen sker. 

 

Kategorier af personoplysninger

Vi behandler kun personoplysninger, som er relevante i forhold til formålene oplistet under punkt 1. I de fleste tilfælde betyder dette, at vi kun behandler oplysninger, som er relevante for netop dit konkrete tilfælde. 

Nedenfor kan du se, hvilke kategorier af personoplysninger, som vi behandler om dig. Du skal kun forholde dig til det skema, som stemmer overens med din relation til os. Hvis du f.eks. er ”kunde”, kan du se bort fra skemaet for ”samarbejdspartnere”.

Når du er en af vores nuværende eller tidligere brugere eller behandlere (kunde) 

  • Navn
  • Adresse
  • Telefon og e-mail
  • Individuelle noter om vores konkrete samhandel

Når du bruger vores hjemmeside eller vores sociale medier

  • IP-adresse, trafik på hjemmesiden, cookies mv. (læs mere om cookies i vores cookiepolitik
  • Oplysninger som du skriver på vores sociale medier, f.eks. i beskeder

Når du er en af vores samarbejdspartnere eller leverandører

  • Navn
  • Adresse
  • Telefon og e-mail
  • Firma og stilling

Når du er en af vores nuværende eller tidligere medarbejdere

Oplysninger gives særskilt i forbindelse med ansættelsen.

Når du sender en jobansøgning til os

  • Navn
  • Adresse
  • Jobansøgningen, herunder eventuelt CV, referencer, kvalifikationer mv.

 

Yderligere behandling af personoplysninger

Vi behandler personoplysninger til forskellige formål for at sikre en effektiv og personlig kundehåndtering. Og formidlingsvirksomhed. Nedenfor beskrives de typer behandlinger, vi udfører, og formålet med disse:

For brugere af hjemmesiden (som udfylder kontaktoplysninger for at komme i kontakt med behandlere):

Kundebehandling og henvendelser via kontaktformular

Vi indsamler og opbevarer personoplysninger såsom navn, e-mail og generelle kontaktoplysninger, når du udfylder vores kontaktformular. Vi indsamler kun de oplysninger, som du selv afgiver.

Formål:

Oplysningerne bruges til at facilitere kontakt mellem dig og de relevante behandlere samt til at besvare din anmodning.

Opbevaringsperiode:

Personoplysninger opbevares kun så længe, det er nødvendigt for at håndtere din henvendelse og i overensstemmelse med gældende lovgivning. Ved længere opbevaring til nye formål vil du blive informeret.

Vi henstiller til, at du ikke angiver følsomme personoplysninger i kontaktformularen.

For behandlere (kunder), der har indgået aftale om at anvende platformen:

Kundebehandling og samarbejdspartnere

Vi indsamler og opbevarer personoplysninger om behandlere, der har indgået aftale om at anvende vores platform. Dette inkluderer navn, kontaktoplysninger, virksomhedsoplysninger samt eventuel historik i forbindelse med samarbejdet.

Formål:

Oplysningerne anvendes til at administrere samarbejdet, levere vores tjenester, facilitere kommunikation samt håndtere forespørgsler.

Opbevaringsperiode:

Personoplysninger opbevares, så længe det er nødvendigt for at opfylde aftalen og i overensstemmelse med gældende lovgivning. Ved længere opbevaring til nye formål vil du blive informeret.

Generelt om yderligere behandling af personoplysninger

Alle personoplysninger behandles i overensstemmelse med gældende GDPR-regler og opbevares kun så længe, det er nødvendigt for de specifikke formål. Ved ændringer i behandlingsformål vil du blive informeret og, hvor nødvendigt, bedt om samtykke.

 

Modtagere eller kategorier af modtagere 

Vi videregiver eller overlader dine personoplysninger til følgende modtagere, hvis det er relevant i forhold til behandlingens formål, og vi har lovlig adgang hertil:

  • Vores databehandlere og underdatabehandlere, jf. punkt 8.
  • Offentlige myndigheder.
  • Danmarks domstole, voldgiftsnævn, ankenævn mv.
  • Tredjepater, som du anmoder os om at videregive oplysninger til.

 

Hvor dine personoplysninger stammer fra 

De personoplysninger vi behandler om dig er hovedsageligt de oplysninger, som vi har modtaget fra dig. I visse tilfælde kan vi dog indhente yderligere oplysninger om dig fra andre kilder.

De andre kilder, som vi bruger til at indhente oplysninger om dig er generelt:

  • Oplysninger som du selv har afgivet via vores kontaktformular, pr. e-mail, ved fysisk fremmøde eller ved telefonisk henvendelse

 

Opbevaring af dine personoplysninger 

Vi opbevarer personoplysninger efter gældende frister i dansk lovgivning, eksempelvis gemmer vi fakturaer, hvoraf dit navn og adresse kan fremgå, i 5 år, jf. bogføringsloven § 10, stk. 1. 

Oplysninger om jobansøgere slettes på det tidligste tidspunkt blandt (i) 3 måneder efter stillingen er besat, eller (ii) 6 måneder efter ansøgningen er modtaget. Dog kan vi gemme oplysningerne i op til 6 måneder efter stillingen er besat, såfremt du giver os samtykke til dette. 

Vores sletteprocedurer for medarbejdere oplyses i forbindelse med ansættelse. 

Såfremt vi konkret vurderer, at der ikke er en legitim grund til at gemme oplysningerne, sletter vi dine oplysninger på et tidligere tidspunkt. Ved vurderingen lægger vi vægt på, om der i lovgivningen er en ret eller forpligtigelse til, at vi gemmer oplysningerne, om du har en rimelig interesse i, at oplysninger slettes, som overstiger vores interesse i at gemme oplysningerne, samt om den fortsatte lagring af oplysningerne medfører en risiko for dig som registreret. 

 

Automatiske afgørelser, herunder profilering 

Vi anvender ikke dine personoplysninger til automatiske afgørelser eller profilering. 

 

Databehandlere og underdatabehandlere

Vi kan i visse tilfælde anvende databehandlere og underdatabehandlere for opfyldelsen af indgåede kontrakter med os, samt når der foreligger samtykke eller andre legitime interesser, som begrunder databehandling i samarbejde med vores underdatabehandlere og databehandlere.

For nuværende har vi ingen databehandlere eller underdatabehandlere.

Vores eventuelle databehandlere og underdatabehandlere kan ændre sig i takt med ændring i leverandører og/eller samarbejdsaftaler med tredjeparter. Vi informerer altid de registrerede om dette, og vi ajourfører

denne politik løbende.

Denne privatlivspolitik opdateres i tilfælde af vores antagelse af under- og databehandlere. Enhver

videregivelse og deling med under- og databehandlere vil altid ske i overensstemmelse med GDPR artikel 6.

 

Retten til at trække samtykke tilbage 

Du har til enhver tid ret til at trække dit samtykke tilbage. Dette kan du gøre ved at kontakte os på de kontaktoplysninger, der fremgår i politikkens indledende del.

Hvis du vælger at trække dit samtykke tilbage, påvirker det ikke lovligheden af vores behandling af dine personoplysninger på baggrund af dit tidligere meddelte samtykke og op til tidspunktet for tilbagetrækningen. 

Hvis du tilbagetrækker dit samtykke, har det derfor først virkning fra dette tidspunkt. 

 

Dine rettigheder 

Du har efter databeskyttelsesforordningen en række rettigheder i forhold til vores behandling af oplysninger om dig. Hvis du vil gøre brug af dine rettigheder, skal du kontakte os. 

Ret til at se oplysninger (indsigtsret) 

Du har ret til at få indsigt i de oplysninger, som vi behandler om dig, samt en række yderligere oplysninger. 

Ret til berigtigelse (rettelse) 

Du har ret til at få berigtiget urigtige (forkerte) oplysninger om dig selv – rettelse. Du har også ret til at få gjort ufuldstændige personoplysninger om dig fuldstændige.

Som dataansvarlig sikrer vi os altid, at vi berigtiger personoplysninger, hvis vi bliver opmærksom på, at de er forkerte. Vi sørger altid for at vi behandler fuldstændige og ajourførte personoplysninger. 

Ret til sletning (retten til at blive glemt)

I særlige tilfælde har du ret til at få slettet oplysninger om dig, inden tidspunktet for vores almindelige generelle sletning indtræffer. 

Retten til sletning træder i kraft, hvis du tilbagekalder dit samtykke eller hvis du påberåber denne ret over for os. Dette kan undtages, hvis vi har et andet retsgrundlag for fortsat at behandle dine personoplysninger helt eller delvist. Du oplyses herom, hvis der foreligger en lovlig undtagelse hertil.

Ret til begrænsning af behandling 

Du har i visse tilfælde ret til at få behandlingen af dine personoplysninger begrænset. Hvis du har ret til at få begrænset behandlingen, må vi fremover kun behandle oplysningerne – bortset fra opbevaring – med dit samtykke, eller med henblik på, at retskrav kan fastlægges, gøres gældende eller forsvares, eller for at beskytte en person eller vigtige samfundsinteresser. 

Ret til indsigelse 

Du har i visse tilfælde ret til at gøre indsigelse mod vores ellers lovlige behandling af dine personoplysninger. Du kan også gøre indsigelse mod behandling af dine oplysninger til direkte markedsføring. 

Ved modtagelse af en sådan indsigelse, vil vi opveje indsigelsen over for de legitime interesser, kontraktforhold og andet, som gør sig gældende for dine personoplysninger.

Ret til at transmittere oplysninger (dataportabilitet) 

Du har i visse tilfælde ret til at modtage dine personoplysninger i et struktureret, almindeligt anvendt og maskinlæsbart format samt at få overført disse personoplysninger fra én dataansvarlig til en anden uden hindring. 

Du kan læse mere om dine rettigheder i Datatilsynets vejledning om de registreredes rettigheder, som du finder på www.datatilsynet.dk

 

Behandling af anmodninger

Vi besvarer henvendelser fra dig, den registrerede, hurtigst muligt og senest 1 måned efter, at vi har

modtaget anmodningen.

Såfremt anmodningen er kompliceret, har vi 3 måneder fra modtagelsen til at svare på anmodningen.

Vi sørger for at anmodninger i medfør af dine rettigheder som registreret håndteres uden unødig

forsinkelse.

 

Sikkerhedsforanstaltninger

Vi sikrer fornøden datasikkerhed for indsamling, behandling, opbevaring og videregivelse af personoplysninger i overensstemmelse med GDPR artikel 24. 

Vi har indført både privacy by default og privacy by design i vores systemer. Dette indebærer, at vi blandt andet har programmeret vores IT-systemerne til at beskytte personoplysninger, som en standardindstilling i selve IT-systemet.  

Vi har flere tekniske og organisatoriske sikkerhedsforanstaltninger, som har til sigte at værne mod at personoplysninger hændeligt eller ulovligt tilintetgøres, fortabes, ændres, forringes, misbruges, behandles uforsvarligt eller i øvrigt eller deslige behandles i strid med databeskyttelseslovgivningen. 

Vores medarbejdere er instrueret i, hvorledes personoplysninger behandles forsvarligt og i overensstemmelse med gældende lovgivning.

Vi sørger til enhver tid for at vores ansatte og samarbejdspartnere behandler personoplysninger lovligt, og med udgangspunkt i vores interne forskrifter, anbefalinger og vejledninger til korrekt databehandling. 

 

Klage til Datatilsynet 

Du har ret til at indgive en klage til Datatilsynet, hvis du er utilfreds med den måde, vi behandler dine personoplysninger på. 

Skulle du ønske dette, vil vi gerne opfordre til, at du først retter henvendelse til os for at finde en løsning på en eventuel problemstilling.

Klage om vores behandling af dine personoplysninger kan indgives til Datatilsynet:

E-mail: dt@datatilsynet.dk  

Klageformular: https://www.datatilsynet.dk/generelt-om-databeskyttelse/klage-til-datatilsynet/.

Du kan læse mere om dine rettigheder i Datatilsynets vejledning om de registreredes rettigheder, som du finder på www.datatilsynet.dk.

Privatlivspolitikken er udarbejdet af Skafsgaard Law ApS, CVR-nr. 45218171.

Privatlivspolitikken er senest opdateret den 2. marts 2025.

© 2025 BeautyBasen ApS